Donald Healey Chronologie
Bekijk hieronder het verloop van de geschiedenis van Donald Healey.
1898
Donald Mitchell Healey (DMH) geboren in Perranporth, Cornwall. Deze familiefoto van Donald Healey m...Lees meer
1919
Na als piloot in de eerste Wereldoorlog gevlogen te hebben bij de RFC (Royal Flying Corps), opent Do...Lees meer
1929
Donald Healey neemt voor de eerste maal deel aan de rally van Monte Carlo in een Triumph Super Seven...Lees meer
1934
Donald Healey wordt technisch manager bij de Triumph Motor Company. Healey bouwt een kopie van de ...Lees meer
1939-1944
Aan het begin van de Tweede Wereldoorlog schakelt Triumph over op vliegtuigonderdelen. Donald Healey...Lees meer
1945
In 1945 wordt de Donald Healey Motor Company opgericht. Gewerkt wordt in een voormalige hangar in W...Lees meer
1946
De Healey Westland werd ontworpen tijdens de Tweede Wereld Oorlog. Het idee voor de ophanging kwam ...Lees meer
1948
Geoffrey en Donald Healey naast de Westland en Abbott Healey''s die deelnamen aan de 1948 Mille Migl...Lees meer
1949
Donald Healey en Tommy Wisdom bij de 1949 Alpine Rally waar ze met de Healey Silverstone als 1e in h...Lees meer
1950
Gerry Coker, de ontwerper van de Healey 100 (de latere Austin Healey 100) aan de tekentafel. Gerry ...Lees meer
1951
Geoffrey Healey buigt zich naast de Nash Healey over het papierwerk tijdens de 1951 Tour de France r...Lees meer
1952
Austin Motor Company wilde een sportwagen om te concurreren met MG. Op de vooravond van de 1952 Ear...Lees meer
1953
In Longbridge werd begonnen met de serieproductie van de Austin Healey 100. De foto laat de voorbe...Lees meer
1954
In 1954 wordt op de Bonneville Flats het wereldrecord van 308 kilometer per uur gevestigd met de g...Lees meer
1955
Het dramatische ongeluk op LeMans waarbij meer dan 90 mensen om het leven kwamen. Healey coureur ...Lees meer
1956
Donald Healey naast de 100-6 streamliner waarmee in 1956, vier internationale records werden gehaald...Lees meer
1957
Deze 100/6 (UOC 741) werd eerst gebruikt voor publiciteitsdoeleinden. In 1957 werd de auto omgebouwd...Lees meer
1958
Een journalist van de Daily Express maakt een proefrit met Donald Healey in de Sprite. De presentat...Lees meer
1959
Controle van de sneeuwkettingen bij de Monte Carlo Rally. In maart van dat jaar besluit BMC de p...Lees meer
1960
In 1960 draait de productie van de Sprite nog steeds op volle toeren om aan de grote vraag te kunnen...Lees meer
1961
Donald Healey opent een nieuw bedrijfspand in een oude bioscoop in Warwick. De showroom aan de voorz...Lees meer
1962
De Austin Healey’s van de broers Don en Earle Morley en Pat Moss bij de voorbereidingen van de Alp...Lees meer
1963
De Austin Healey Sprites waren eveneens zeer succesvol in races en rallies. Zij verschenen in versc...Lees meer
1964
In 1964 bestond het fabrieksteam voor de rally Luik-Sofia-Luik uit Timo Makinen en Don Barrow; Rauno...Lees meer
1965
Persfoto uit 1965 bij het Meer van Lugano in Zwitserland. De Austin Healey 3000 BJ8 was inmiddels al...Lees meer
1966
Op het circuit van Le Mans behaalde deze oranje Sprite Coupe met overdrive een snelheid van 240 kil...Lees meer
1967
Een van de laatste Austin Healey’s gebouwd in 1967, de BJ8 phase 2 met de grote richting-aanwijzer...Lees meer
1968
De Healey SR met een 2 liter V8 Coventry Climax motor. Deze auto nam in 1968 en 1969 deel aan Le Man...Lees meer
1971
Donald Healey gaat een samenwerkings-verband aan met autofabrikant Jensen, welke financieel in de pr...Lees meer
1973
In dit jaar krijgt Donald Healey de Koninklijke onderscheiding Commander of the Order of the Briti...Lees meer
1978
In 1978 vierde de Austin Healey zijn 25 jarig bestaan. De Healey familie heeft altijd een grote bet...Lees meer
1988
Op 15 januari van dat jaar overlijdt Donald Mitchell Healey in Perranporth, een paar maanden voo...Lees meer
1996
In 1996 wordt Donald Healey opgenomen in de International Motorsports Hall of Fame voor zijn verdien...Lees meer